رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

هر ۲۰ ماه یک سکه! | نگاهی به رأی یک قاضی برای تعدیل مهریه

  • کد خبر: ۴۹۱۹۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
  • ۳
هر ۲۰ ماه یک سکه! | نگاهی به رأی یک قاضی برای تعدیل مهریه
از آنجا که بر اساس قانون، حق طلاق با مرد است، برخی زنان از مهریه به عنوان یک قدرت استفاده می‌کنند حال آنکه می‌توان به جای درج مهریه‌های نامعقولی که مطالبه آن گاه تا پایان عمر نیز ادامه دارد، به سراغ دریافت حقوقی، چون وکالت در طلاق و شروط ضمن عقد رفت.
فرناز محمدیان | شهرآرانیوز؛ افزایش نرخ طلا و سکه سبب شده است برخی زنانی که پیش‌تر از زندگی خود ناراضی بودند، با این خیال که بتوانند استقلال مالی پیدا کنند و برای خود زندگی مستقلی تشکیل دهند، برای مطالبه مهریه خود به دادگاه مراجعه کنند. در همین ایام، شاهد افزایش پرونده‌های مطالبه مهریه از سوی زنان بوده‌ایم. اگرچه مهریه حق زنان است، باید شرایط اقتصادی جامعه و سخت شدن عرصه بر مردان را نیز درک کرد.
 
چه بخواهیم باور کنیم چه نخواهیم، مهریه بیش از آنکه پشتوانه مالی برای زن باشد، به اهرم فشاری تبدیل شده است که در صورت نیاز، بتواند سبب راحت‌تر شدن طلاق از جانب زن و دشوارتر شدن آن از جانب شوهر باشد. از آنجا که بر اساس قانون، حق طلاق با مرد است، برخی زنان از مهریه به عنوان یک قدرت استفاده می‌کنند حال آنکه می‌توان به جای درج مهریه‌های نامعقولی که مطالبه آن گاه تا پایان عمر نیز ادامه دارد، به سراغ دریافت حقوقی، چون وکالت در طلاق و شروط ضمن عقد رفت.
 
اگرچه رئیس وقت قوه قضائیه هم با صدور بخشنامه‌ای، دستور تسهیل پذیرش درخواست تقسیط و اعسار و اولویت‌دهی مراجع قضایی برای مراجعات اجرای مهریه را داده است و مراجع قضایی همواره امکان تقسیط مهریه را برای موارد اعسار از پرداخت فراهم آورده‌اند، شرایط ۲ سال اخیر و افزایش هفتگی و حتی روزانه قیمت سکه طلا باعث فراوانی مراجعات زوج‌هایی شده است که در فواصل کوتاه باید به ارائه درخواست تقسیط اقدام می‌کردند.
 
به‌تازگی دادنامه‌ای از یک قاضی دادگستری درباره تقسیط پرداخت مهریه منتشر شد که با واکنش بسیاری از مخالفان و موافقان همراه بود. براساس این رأی، حکم به پرداخت مهریه به میزان هر ۲۰ ماه یک سکه بود. علاوه بر این، طبق پیش‌بینی قاضی، در صورت افزایش قیمت سکه، به ازای هر ۵۰۰ هزار تومان، یک ماه به مهلت پرداخت اضافه می‌شود.
 
اکنون اگر مهریه زنی را ۱۰۰ سکه در نظر بگیریم، با این فرض که شوهرش توانایی مالی نداشته باشد و تقاضای تعدیل و تقسیط بدهد و قیمت سکه ثابت بماند و هیچ افزایشی نداشته باشد، برای پرداخت این مهریه، دست‌کم ۲۰۰۰ ماه، معادل ۱۶۶ سال، زمان می‌برد و بی‌تردید عمر هیچ‌یک از آن ۲ کافی نخواهد بود.
 
طلاق به دلیل کراهتی صورت می‌گیرد که زوجین به یکدیگر پیدا کرده و خواستار پایان آن رابطه بوده‌اند. پرداخت مهریه طی این مدت طولانی تنها سبب می‌شود حتی اگر هر یک از زوجین پس از طلاق زندگی دیگری را شروع کرده باشد، به دلیل دریافت مهر، مدام از تحمل برخورد‌های تنش‌زا ناگزیر شود.
 
شاید با درک واقعی از شرایط جامعه، نبود توانایی مردان در پرداخت مهریه‌های هنگفت و صدور چنین آرایی در راستای تعدیل مهریه، وقت آن رسیده باشد که زنان به جای شروط تحقق‌ناپذیری، چون مهریه‌ها، به گرفتن حقوقی، چون حق وکالت در طلاق و شروط ضمن عقد روی بیاورند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
شروط ضمن عقد به کار یک زن تا وقتی میاد که جوونه زن باید نیاز مالی نداشته باشه به توانایی مالی مرد ورود کردید بخشنامه صادر شد ولی من زن متوجه نشدم تا به الان که چرا بزرگان از کنار زن بی تفاوت گذشتند زن هم به مهریه نیاز دارد احکام و قران را دارید وارونه می کنید شماها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
اگه‌حق‌طلاق‌بیوفته‌دست‌زنها‌آمارطلاق‌لحظه‌ای‌میره‌بالا.
مختصری تجربه‌ی اکثر اوین نشینان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
اینقدر نگید
مهریه حق زنان است (زندگی حق دو طرف است و بوالوسی حق هیچکس نیست)
نگید مهریه پشتوانه مالی زن است(مهریه ضمانتنامه مرد بابت پایبندی خود است)
*نویسنده محترم
*آقایان وکیل که تنور طلاق رو بخاطر چندرغاز داغ میکنید
ازدواج یک پیوند عاطفی و اجتماعی است و مرد با بستن مهریه ، تعهد خود را نسبت به زندگی ابراز میکند و باید هم باشد
و این به معنی زمینه سازی برای سوء استفاده کاسبان مهریه نیست
هیچکس حق ندارد به صرف داشتن حق، حقوق دیگری را پایمال کند(قانون اساسی)
زنی که بواسطه رونق بازار سکه و رواج طلاق فیل‌ش هوای لندن و کانادا و زندگی مجردی و دوردور تو خیابون رو میکنه نه تنها لایق حمایت قانون نیست بلکه باید مورد تعقیب قرار بگیره
هدف شرع و قانونگذار استحکام نهاد خانه است نه ترویج بوالهوسی و هرآنچه این هدف رو زایل کنه باید فوراً اصلاح بشه
نه تنها نباید به این بوالهوسیها بها داد و مظلوم نمایی کرد بلکه بعنوان جرم باید تحت تعقیب هم قرار بگیرد
سوء استفاده از موقعیت جرم است
سبب از هم پاشیدن زندگی و آینده مرد و فرزندان جرم است
ضرر رساندن به دیگری جرم است
بخاطر همین است که با مرد بوالهوس هم باید به بدترین احکام حقوقی و جزایی برخورد کرد
طلاق به دلیل کراهت یعنی چی؟ چه تضمینی وجود دارد نفر بعدی، بعد از مدتی تکراری نشود و دلش را نزند(چه مرد چه زن)
قانون باید گوش نفر خاطی را بگیرد نه پر و بال بدهد
برخورد بصورت بدهکار و طلبکار باعث این مشکلات شده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->